Reklama w internecie?

Małe, lokalne firmy coraz częściej szukają skutecznego sposobu na reklamę swoich usług. Nie wszyscy mogą pozwolić sobie na drogie (i często nie do końca skuteczne) reklamy outdoorowe albo spoty radiowe czy telewizyjne. Jak zatem skutecznie i niewielkim kosztem rozreklamować lokalny biznes?

Odpowiedź jest prosta! Wedle możliwości przenieść biznes z rynku lokalnego na globalny i zaistnieć w internecie! Coraz więcej osób szuka rekomendacji i informacji o firmach za pomocą internetu, a także mediów społecznościowych, jak do nich dotrzeć? Wystarczy pojawić się w odpowiednim miejscu i czasie.

Jak znaleźć klientów?

Przy szukaniu klientów wiele zależy od branży, w której działamy. Inaczej rozwiążemy w tej dziedzinie problemy fryzjera a inaczej domu pogrzebowego. Jednak wszystko kieruje nas do jednej przewodniej myśli: “kim jest nasz klient?” Jeśli uda nam się dokładnie rozpisać naszą grupę docelową, będziemy w stanie odpowiednio dobrać resztę sposobów na reklamę.

Dla jednych idealnym rozwiązaniem będzie prosty w obsłudze sklep online dla innych idealnie dopasowana strona – wizytówka firmy a jeszcze innych prężnie działający fanpage, wszystko zależy od grupy docelowej, do której zamierzamy trafić. Jednak wszystkie te działania należy zlecić profesjonalnej firmie tworzącej strony internetowe.

Sposoby reklamy – co się sprawdza lokalnie?

Sposobów na reklamę jest wiele. Reklamy wyświetlane na telebimach, banery reklamowe, reklama w gazecie, spot w radio czy lokalnej telewizji, roznoszenie ulotek. To są doskonale znane “analogowe” sposoby reklamy. Każda z nich ma swoje wady i zalety. Nie każdy spojrzy na telebim, większość ludzi zmienia kanał na bloku reklamowym, a gazety czytają głównie ludzie starsi.

Warto zatem pomyśleć o reklamie skierowanej bezpośrednio do ludzi w naszej okolicy i szukających naszych produktów. Reklama lokalna na Facebooku, Google AdWords, strona WWW, program lojalnościowy dla stałych klientów, rabaty za polecenie. Wszystko, co zbliży nas do potencjalnego klienta i zachęci do powiedzenia o naszej firmie znajomym i rodzinie.

Profesjonalna strona internetowa dla małej firmy

Strona internetowa dla lokalnego przedsiębiorcy powinna być dla niego przede wszystkim wizytówką. Warto zatem powierzyć stworzenie profesjonalnej strony internetowej rzetelnej firmie, która zna się na rzeczy. Wbrew pozorom nie jest to takie łatwe, jak się wydaje. Tworzenie stron internetowych to złożony proces, który łączy w sobie elementy grafiki i programowania.

Równie skomplikowane jest stworzenie sklepu online, który będzie wygodny w użytkowaniu zarówno dla użytkownika – kupującego, jak i dla obsługującego go sprzedawcy. Zoptymalizowanie go pod urządzenia mobilne to często dodatkowe godziny pracy nad kodem. Warto zatem przekazać to w ręce specjalistów, którzy temat znają od podszewki i będą w stanie zrobić to bez problemu, spełniając wszystkie wymagane kryteria.

Responsywna strona internetowa – co to znaczy?

Każda strona internetowa powinna być także responsywna, ale co to znaczy? Jest to strona internetowa, która na każdym urządzeniu będzie wyświetlana poprawnie i w pełni zachowa swoją funkcjonalność. To bardzo ważne, coraz częściej użytkownicy internetu łączą się z nim poprzez urządzenia mobilne – telefony i tablety.

Ruch mobilny w ostatnich latach znacznie wzrósł – w lipcu 2017 roku aż 49% odsłon stron internetowych pochodziło z telefonów i tabletów (badanie Gemius). Jeśli nasza strona nie będzie się poprawnie wyświetlała na takich urządzeniach, to nasz potencjalny klient bardzo szybko ją opuści i poszuka kogoś innego.

Pozycjonowanie i optymalizacja – czy to potrzebne?

Posiadając już stronę internetową lub sklep internetowy nie możemy zapomnieć o jej wypozycjonowaniu. Na proces pozycjonowania stron składają się dwa główne obszary działań. Pierwszym z nich jest optymalizacja strony internetowej przez programistę, drugim aktywne pozycjonowanie strony w działaniach wewnętrznych i zewnętrznych.

Optymalizacja strony polega na oczyszczeniu i uproszczeniu kodu źródłowego strony, tak by była ona bardziej przyjazna „od wewnątrz” dla wyszukiwarek. Takie strony z „czystym kodem” są dużo przyjaźniejsze dla wyszukiwarek i wyglądają mniej podejrzanie. Natomiast aktywne pozycjonowanie strony dzieje się na kilku niezależnych obszarach. Jednym z nich jest uzupełnienie strony treścią ułatwiającą wyszukiwanie, czyli zawierającą słowa kluczowe.

Profesjonalne pozycjonowanie stron

Pozycjonowanie nie jest tak proste, jak może się wydawać. Wyszukiwarki często zmieniają swoje algorytmy, które przeszukują strony i łatwo wyłapują strony nieuczciwe, które są pozycjonowane automatycznie na przykład z wykorzystaniem botów. Wyszukiwarki walczą z takimi nieuczciwymi praktykami poprzez nakładanie filtrów i banów na strony internetowe.

Filtry polegają na tym, że dana strona internetowa nie pojawia się w pierwszych wyszukiwaniach a na przykład dopiero w drugiej czy trzeciej dziesiątce. Bany polegają na całkowitym pomijaniu strony w wynikach wyszukiwania. Jak unikać takich sytuacji? Warto zaufać profesjonalnej firmie, która zajmuje się pozycjonowaniem stron, takiej jak tbnet.pl.