
Update algorytmu Google
Ósmy marca to dzień który w naszym kraju kojarzy przeważnie z paniami i kwiatami. Jednak dla ludzi związanych z marketingiem internetowym 8 marca 2017 roku zostanie zapamiętany jako dzień Freda. Dlaczego? Bowiem tego dnia Google postanowiło prowadzić kolejny duży update swoje algorytmu nie informując o tym nikogo. To jest akurat zrozumiałe jednak minął już tydzień a ludzie zajmujący się SEO nadal nic nie wiedzą a nowy update algorytmu Google sieje spustoszenie.
Jednoznaczny wynik
Tydzień temu w środę wszystkie portale odpowiedzialne za monitorowanie algorytmu krzyknęły jednym głosem. Coś się dzieje. Na forach poświęconych SEO pojawiło się mnóstwo postów z informacjami na temat tego że strony lecą na łeb na szyję. Tego dnia nikt jeszcze nie wiedział że to kolejne działania Google wymierzone w spamerów. Tak przynajmniej twierdzą polskie blogi specjalistyczne. Prawda leży oczywiście gdzieś pośrodku. W dużej mierze ucierpiały strony które były nastawione na zysk a nie pomoc użytkownikowi. Dostało się także stronom posiadającym spamerskie linki. Google od kilku lat stara się podnieść standardy wyników wyszukiwania. Niestety Fred bo tak podobno nazywa się ten update zabrał za sobą także strony które w żadne sposób nie praktykowały spamerskich metod pozyskiwania linków.
Google chce dobrze a może za dobrze?
Ciekawa teoria pojawiła się na jednym z zagranicznych for poświęconych black hat SEO. Google ukarały strony nie za content a za motyw działania. Chodzi o to że Google ma problem ze stronami nastawionymi na zysk. Co jest dziwne bo wiele z ukaranych stron posiada duży i konkretny content. Jak zwykle wszystko tłumaczone jest dobrem użytkowników i jakością wyszukiwania. Google od wielu lat stara się walczyć z internetowym scamem. To jest dobre jednak w tym przypadku dąży do pewnego rodzaju utopii internatowej w której każda strona pomaga rozwiązywać problemy. Myślę że nie tędy droga. Mimo wszystko warto zauważyć że storny biznesowe jak i sklepy internetowe są nastawione przede wszystkim na zysk i nie da się tego zmienić. Być może za kilka dni Google uchyli rąbka tajemnicy i powie co było nie tak. Jeżeli chcesz aby Twoja firma nie zniknęła z sieci sprawdź ofertę: http://www.tbnet.pl/